finns det ingen som önskar snacka svenska längre ?

Här kan ni prata svenska med varandra
Antworten
sverigevän 100
finns det ingen som önskar snacka svenska längre ?

Beitrag von sverigevän 100 »

ja men hei

jag undrar om det finns någon som kan lite svenska som jag och kan underhålla sig med det underbara språket svenska ? :bowler:

Advertisement
Sari67
Danksagung erhalten: 3 Mal
Re: finns det ingen som önskar snacka svenska längre ?

Beitrag von Sari67 »

Hej sverigevän 100,

det är en treflig Idee..vi kann pråtar en lite....

Sari67

vinbergssnäcka
Danksagung erhalten: 68 Mal

Beitrag von vinbergssnäcka »

Hej,

Ja det är inget problem, bara hitta på ett tema som är tillräcklig intressant att prata/skriva om, annars brukar det inte bli av.

Vi hörs

liebe Grüsse

Heike

meine Homepage: www.figeholm.jimdo.com

sverigevän 100

hejsan-jätte bra att någon finns här i webben... jag vad som är interessant eller inte -det ska utforskas naturligtvis-nuförtiden är det aktuellt med det farliga corona virus -varje land har sina egna strategier...vi hoppas alla att det försvinner so småningom,det är so tråkigt att man inte kan beskriva det jag bor i schweiz och har förr i tiden jobbat i stockholm och hade ett fint sommarstuga i dalarna som jag trivdes jätte om ! vi har fortfarande släktingar i det fina sverige som vi se väldigt lite-tyvär ! so-nu ska jag sluta för idag...jag hoppas att det är kanske nagon som tycker att der är bara lite lite interessant !! vi hörs och ses hans

Gislaveds Tjej
Danksagung erhalten: 19 Mal

Beitrag von Gislaveds Tjej »

Hej Sverigevän! :)

Hoppas, att du är kvar!

Du skriver om att du har släktingar i Sverige. Är det därför att du kan prata på svenska?

Visst är det väldigt tråkigt om man tänker på covid19 just nu. Men vad ska man göra? För min del handlar jag efter svenska rekommendationer: gör inga onödiga resor (okej, vi var nyligen i Laholm för att hämta en bil), stanna hemma om du är sjuk (yes, det hade jag nu varit), nys och hosta i armveck så klart och tvätta händerna ofta och noga. Vi håller också distans till äldre vänner. Det är väldigt tråkigt, men okej för att skydda dem.

Intressant är den här artikeln: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/coron ... r-BB14oOb4

Ha en trevlig helg!

:bowler:

Bild

sverigevän 100

hei gislaveds tjei - ja,det har blivit en kort paus innan jag kunde svara därför jag har varit mycket upptagen... ja-du vet ,jag har några släktingar uppe i furudal nära rättvik...ett fantastiskt ställe med mycket skog och sjöar och oändligt mycket plats och rum för att känna sig bra ... jag pratar svenska därför jag ville lära mig gamla svenska traditioner inom plattsättning-po den tiden fick jag komma till sverige och visa vad jag har lärt mig och do fick jag möjligheten att lära mig det jag ville lära mig -det var toppen för mig och det var 1979-1980 do detta skedde -då har jag lärt mig lite svenska,vet du ja- det här med covid 19 ör en tråkit, vi här hemma hade det mycket svårt-alla har hållit sig till regeringens regler ( alla restauranger,barer,dansgolv,tandläkare etc.etc, )hade stängt...men det har lönat sig-vi hade "bara" ca.1600 avlidna att beklaga-det är naturligtvis ändå för mycket och vi har varit rädd om våra äldre medmänniskor som har byggt upp det hela systemet...vi köpte mat åt dem och hade många glada
pratstund för att uppmuntra dem... så- för idag ska det vara bra-jag önkar dig ett trevligt pingsthelg med fina konstnärs-öppet hus visiter mvh hans

Antworten