Matar

Här kan ni prata svenska med varandra
Antworten
Mia
Beiträge: 405
Registriert: 4. März 2005 07:06
Wohnort: Schweden
Danksagung erhalten: 2 Mal

Matar

Beitrag von Mia »

Hej,

jag hade gärna vetat lite om författaren Matar. Jag hittade ett "ordspråk" för ett tak sen som jag gillar väldigt mycket, men själva innebörden författaren själv hade tänkt sig får man ju sällan veta. Oftast behöver man i så fall lite mer bakgrund information.

Texten jag menar:
"Som från ingenstans brast en fågel ut i sång och tystnade liksom förläget, då den märkte att den var ensam." Matar

Man kan ju givetvis göra en egen interpretation, (vilket jag redan har gjort) men kanske är det någon här som känner igen den lilla texten och vet vad författaren ville uttrycka?

jag är tacksam för era synpunkter..eller kanske även er egen interpretation??

Mia
Bild


Advertisement
Schwedisch bequem online von zu Hause aus lernen - klicke auf das Bild für weitere unverbindliche Informationen:



Tragetasche "Dalapferde" - für weitere Infos hier klicken:

Mona-Linnea
Beiträge: 912
Registriert: 26. Januar 2009 20:34
Hat sich bedankt: 16 Mal
Danksagung erhalten: 14 Mal

Re: Matar

Beitrag von Mona-Linnea »

Låter iaf vackert, ömtåligt o poetiskt.. som nåt som börjar stort, "med pukor o trumpeter", men sen hejdar sig o blir helt tyst o "inåtvänt".
(Författaren känner jag inte till.)


M-Lin
maggan
Beiträge: 2591
Registriert: 24. November 2009 22:07
Wohnort: Hessen
Hat sich bedankt: 21 Mal
Danksagung erhalten: 22 Mal

Re: Matar

Beitrag von maggan »

Tycker också att det låter väldigt vackert och lite sorgligt samtidigt. Tittade på nätet efter Matar, som heter Hisham i förnamn. Han lever i London men hans rötter kommer från Libyen och på nåt vis passar orden till det landet. Men fågeln är inte ensam längre.


Besser als Jahre der Unwissenheit ist ein Tag der Einsicht
Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste