.... en fin begravning

Här kan ni prata svenska med varandra
Antworten
medhamn
Beiträge: 52
Registriert: 30. März 2009 12:37
Wohnort: Hamburg + Medhamn
Kontaktdaten:

.... en fin begravning

Beitrag von medhamn »

Det här har jag just fått av en kompis......

____________

Det var de tre grabbarna som räddat Fredrik Reinfeldt från att drunkna o som blev tillfrågade vad de ville ha som belöning. Första killen ville ha en ny cykel o den andra killen ville ha en motorcross. Den tredje killen tänkte ett tag o sa att han önskade sig en fin begravning... Varför? undrade de då.
Jo, sa grabben, när farsan får reda på att vi räddat Fredrik Reinfeldt slår han ihjäl mig.....

------------


Hälsningar
Bernd

http://schwerdt.he-hosting.de/wordpress2/
http://wp1006481.wp012.webpack.hosteurope.de/WP/
Advertisement
Schwedisch bequem online von zu Hause aus lernen - klicke auf das Bild für weitere unverbindliche Informationen:



Tragetasche "Dalapferde" - für weitere Infos hier klicken:

Sussi
Beiträge: 28
Registriert: 25. November 2011 22:22
Hat sich bedankt: 1 Mal
Danksagung erhalten: 1 Mal

.... vad är politik?

Beitrag von Sussi »

Vad är politik?
En liten tjej frågar hennes mor:
- Mor, vad är politik?
- Tja, min lilla Mia, i politiken finns det 5 folkgrupper:
1) befolkningen
2) regeringen
3) den ekonomiska makten
4) arbetarklassen
5) landets framtid

- Jag förstår inte far... kan du förklara det för mig?
- Ok, jag använder vårt hem som exempel. Farsan tjänar pengarna till det här gemensamma hushållet, alltså tror han att han är den ekonomiska makten. Jag administrerar och använder pengarna, jag är alltså regeringen. Vi ser efter dina behov, du är alltså befolkningen. Din lillebror är landets framtid, och hans barnflicka är arbetarklassen, förstår du det?
- Kanske...

Om natten vaknade Mia av att lillebrodern grät. Hon gick upp för att se vad det var som var fel, och Mia upptäckte att lillebror hade bajs i blöjan. Hon gick in till föräldrarnas sovrum där modern sov tungt. Så hon gick till barnflickans rum, men genom nyckelhålet såg hon fadern igång med att klä av barnflickan. Eftersom de inte reagerade på att hon knackade på dörren, gick hon tillbaka till rummet och sov vidare.

Nästa morgon sa Mia till morsan:
- Nu förstår jag vad politik är!
- Strålande, min dotter! Försök att förklara det för mig med dina egna ord.
- Jag tror att det är såhär: Medan den ekonomiska makten knullar arbetarklassen, snarkar och sover regeringen, befolkningen blir fullständigt ignorerad, och landets framtid står i skit upp till halsen!


Carpe Diem
Lelle
Beiträge: 4
Registriert: 16. April 2012 19:07

Re: .... en fin begravning

Beitrag von Lelle »

I göteborgs hamn simmar ankorna på rak led.
- Varför det?
Jo, där är det ankring förbjuden.


Antworten

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast